«تنکرترکرز»، پلتفرم رهگیری نفتکشها اعلام کرد که ایران از زمان اعلام تفاهم با آمریکا، ۳۶ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است.
این پلتفرم روز دوشنبه ۲۲ ژوئن در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که ایران از ۱۵ ژوئن ۲۰۲۶ تاکنون ۳۶ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده و تقریباً همین میزان نیز همچنان در آبهای ایران بهصورت شناور باقی مانده است.
ایران و آمریکا در ۱۴ ژوئن اعلام کردند که با میانجیگری پاکستان به تفاهمی ۱۴ مادهای دست یافتهاند؛ تفاهمی که هدف آن پایان دادن به جنگ و حلوفصل اختلافات از طریق گفتوگو و مذاکره عنوان شده است.
بر اساس اطلاعات اعلامشده، این تفاهمنامه پس از امضای الکترونیکی مسعود پزشکیان، رئیسجمهور ایران، و دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، در ۱۸ ژوئن اجرایی شد.
پایان درگیریها در همه جبههها، از جمله لبنان، بازگشایی تنگه هرمز و لغو محاصره دریایی اعمالشده از سوی آمریکا علیه ایران، از جمله مفاد اعلامشده این تفاهمنامه است.























