مرکز ارتباطات ریاستجمهوری ترکیه، با انتشار بیانیهای اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رئیسجمهور ترکیه، روز جمعه ۱۹ ژوئن لارنس وونگ، نخستوزیر سنگاپور را در دفتر ریاستجمهوری دولماباغچه در استانبول به حضور پذیرفت.
در این دیدار، روابط دوجانبه ترکیه و سنگاپور و همچنین مسائل منطقهای و جهانی مورد بررسی قرار گرفت.
بر اساس این بیانیه، اردوغان بر اهمیت تعمیق همکاریهای دو کشور تأکید کرد و اظهار داشت ترکیه و سنگاپور برای گسترش روابط در حوزههای مختلف، بهویژه دفاع، لجستیک، هوانوردی، دریانوردی و امور مالی، تلاش خواهند کرد.
رئیسجمهور ترکیه همچنین اظهار داشت آنکارا برای دستیابی به صلحی پایدار میان ایران و آمریکا، دیپلماسی فشردهای را دنبال میکند.
وی با تأکید بر اهمیت تضمین آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز، افزود ترکیه در کنار کشورهای برادر به حمایت از این روند ادامه خواهد داد و هرگونه کمک ممکن را در راستای حفظ ثبات منطقهای و حمایت از راهحلهای دیپلماتیک ارائه خواهد کرد.























