فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد نیروهای این کشور حملات تازهای را علیه چندین هدف در ایران انجام دادهاند.
سنتکام اعلام کرد در ۲۷ ژوئن به دستور رئیسجمهور آمریکا، نیروهای این فرماندهی حملات تازهای را علیه چندین هدف در ایران انجام دادند.
بر اساس این اعلام، این حملات پس از آن صورت گرفت که نیروهای ایرانی با استفاده از یک پهپاد انتحاری یکطرفه، نفتکش M/T Kiku با پرچم پاناما را ساعت ۴:۳۰ بامداد به وقت شرقی آمریکا، هنگام عبور از نزدیکی تنگه هرمز هدف قرار دادند. سنتکام اعلام کرد این نفتکش حامل بیش از دو میلیون بشکه نفت خام بوده است.
در این اعلام آمده است: نیروهای سنتکام در پاسخ مستقیم به ادامه اقدامات تهاجمی ایران علیه کشتیرانی تجاری، حملاتی را انجام دادند.
سنتکام اعلام کرد هواپیماهای نظامی آمریکا زیرساختهای نظارت نظامی ایران، سامانههای ارتباطی، مواضع پدافند هوایی، تأسیسات نگهداری پهپادها و توانمندیهای مینگذاری را هدف قرار دادهاند.
این فرماندهی همچنین تأکید کرد که تردد کشتیهای تجاری از تنگه هرمز ادامه دارد و افزود نیروهای آمریکایی همچنان هوشیار و آماده هستند.
همزمان، تلویزیون دولتی ایران گزارش داد بامداد یکشنبه چندین انفجار در شهر سیریک در جنوب ایران شنیده شده است.
این رسانه به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد چند پرتابه به یک دکل مخابراتی در روستای طاهرویی اصابت کردهاند.
خبرگزاری فارس نیز به طور جداگانه گزارش داد صدای انفجاری در روستای مسن در جزیره قشم در جنوب ایران شنیده شده است.
تا زمان انتشار این خبر، اطلاعاتی درباره تلفات یا خسارتهای احتمالی منتشر نشده است.
























